Halaman

24 Februari 2011

SAYANGI DIRIKU INI





SAY YES..... KURANGKAN KESAKITAN TINGKATKAN AMALAN



BROKOLI
* Brokoli dapat melindungi dari kanser usus besar dan kanser payudara. Menurut kajian, brokoli dan sayuran daun hijau lain kaya dengan serat dalam gula 'galaktosa' yang dapat membantu melindungi protein 'lectin' yang melekat pada dinding usus besar dan menyebabkan kerosakan.

TOMATO
* Tomato dapat melindungi dari kanser dan penyakit jantung. Satu dari unsur aktif dalam tomato adalah 'phytochemical lycopene' dikatakan dapat menyekat terjadinya kanser. Menurut Jurnal Institut Kanser Nasional, orang yang banyak memakan tomato dapat menurunkan risiko berkembangnya pelbagai jenis kanser sebanyak 40%. Selain itu, tomato juga memiliki bukti cukup kuat untuk kanser prostat, paru-paru dan perut.

KUBIS
* Kubis melindungi bahagian perut dari diserang kanser usus besar dan kanser payudara kerana kubis mengandungi 'glutamine' dan 'smethylmethionine'.

BAWANG PUTIH dan MERAH
* Mengawal kolesterol tinggi, serangan jantung, demam, kanser dan radang. Kandungan sulfur dalam bawang putih yang diambil secara teratur dapat membantu menurunkan kolesterol dan menurunkan gumpalan darah.

LOBAK
* Mengurangi risiko penurunan kadar penglihatan, demam dan kanser. Lobak kaya dengan beta karotena yang mampu merangsang daya tahan tubuh dan anti kanser.

LADA MERAH
* Melindungi dari demam dan kanser. Lada merah kaya dengan vitamin C dan beta karotena yang dapat meningkatkan sistem kekebalan dan melindungi terhadap segala sesuatu dari demam.

Asparagus  

Asparagus mengandungi sejenis bahan disebut asparajin yang membolehkan sistem badan membuang sisa-sisa toksik. Air kencing akan mengeluarkan bau yang luar biasa yang menunjukkan sistem tubuh badan sedang dibersihkan dan buah pinggang berfungsi secara normal. Jerawat merupakan satu masalah dermatologi berpunca daripada pemakanan tidak seimbang dan pengambilan terlalu banyak makanan berlemak dan bergula. Amalan memakan daging dan minum kopi secara berlebihan mendatangkan kesan buruk kepada kesihatan. Tabiat pemakanan seumpama ini menyebabkan asid berkumpul dengan banyaknya dalam darah. Kandungan alkali yang tinggi dalam jus asparagus boleh mengatasi keadaan itu jika makanan dan minuman itu dikurangkan sekaligus menghilangkan masalah jerawat serta membersihkan kulit.

Buah Appricot
Buah Appricot kaya dengan pelbagai agen-agen Anti-Pengoksidaan, fiber boleh larut, beta-carotene, magnesium, zat besi, fosforus, kalium dan vitamin C. Ia termasuk salicylate semulajadi, ramuan utama dalam aspirin. Nutrien yang terkandung dalam buah Appricot adalah terkenal untuk mengelakkan Strok ,Kanser ,Ketidakseimbangan tekanan darah ,Kemunduran Macular ,Katarak ,Penyakit jantung

BUAH MANGGA

Anti kanser,menjaga kesihatan penglihatan,membantu penghadaman,menjaga kesihatan kulit, membantu membaiki kesihatan seksual, menambah berat badan,menguatkan daya ingatan, berfaedah untuk anemia (kurang darah) dan mencegah selaran panas.
BUAH ANGGUR
Mengurangkan risiko kanser, strok, penyakit jantung , antipenuaan, antioksidan, antiradang, kesihatan kulit, mata, kardiovaskular, kesihatan gastrik, kesihatan saluran kencing dan penyakit gusi


BUAH PISANG
kaya dengan khasiat antikemurungan (membantu membaiki mood dan tidur), antioksidan, mengawal tekanan darah, meningkatkan daya tumpuan dan menguatkan ingatan, meningkatkan tenaga, menjaga kesihatan jantung, mengurangkan risiko kanser, menentang ulser peptik, melegakan cirit-birit dan sembelit.

Durian belanda
Durian belanda ini sebagai agen yang ampuh dan kuat dalam mematikan kanser dalam badan kita. Disebabkan perkara ajaib ini lah , rahsia perubatan kuno ini terus disimpan (tak disebarkan kelebihannya) kerana dunia perubatan ( pakar kanser) risau ciptaan ubat mereka nanti tidak laku.













Tiada ulasan:

Catat Ulasan